söndag 26 oktober 2008

öppna spisen..




I morse var stenen på spisen stenfärgad, mitt på dagen vit och nu på kvällen blev den svart.
Nu har jag äntligen hittat ett mönster som vi ska försöka oss på att måla utanpå och därför blev det att ta tag i den här stenen.
Mönstret kommer gå i grått...resultat lovar jag att kommer.
När vi flyttade till huset var alla fönsterbrädor utav sten och bruna (??!!) Det skulle ju bort, det var bara så!! Problemet var bara att när vi kom till färgaffären så tala dem om för mig att det gick inte att måla på sådant material. Vad då inte gick, jag skulle ju ha dem vita!!!
Efter lite funderingar från dem och tjat från mig så skulle jag prova att måla dem med snickerislip, låta torka en vecka (!) och sedan prova att måla med oljebaserad vitfärg.
De är då vita än så det gick!
Jag tog samma färg och målade stenen idag, men en veckas torkning hade jag inte tid att vänta på...

Inga kommentarer: