tisdag 10 februari 2009

för exakt ett år sedan...

Den här tisdagen för 1 år sedan, ungefär vid den här tiden (kl 12) fick jag reda på att -"vi skulle bli med barn.." Ja så sa läkaren som undersökte mig i Mora. Hon var utländska och pratade inte så bra svenska, hon menade naturligtvis att det var dags att våran knodd kom ut (p.g.a. dåligt fostervatten)
öhhh det hade inte vi räknat med, stackars Thea (hunden) satt i bilen och vi hade ingen packning med oss, jag bad om att få åka hem efter lite grejer men det fick jag inte utan Niclas fick åka mora-malung-mora igen själv...
Själv blev jag inlagd på förlossningen och just då kände jag mig nog mest ensam i hela världen. De kopplade upp mig för att se hjärtljud och där låg jag, utan nånting, varken tidning, tv, eller telefon, självklart hade jag en ringklocka att ringa på, men den ringer jag inte på i första taget. Jag jobbar med såna ringklockor och ska man ringa på den då ska man vilja nåt!!
Dagen därpå, 09.53, onsdag, 13 februari kom världens bästa ut. Nästan 3 veckor för tidigt. Liten men så god.
Du är vårt allt!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Våran bästa också, och kanske är Kläsen och Nenne och Nicke bra också....